fredag den 4. december 2009

Dækkeservietter, mellemlægsservietter og lyseduge til julebordet

I denne juletid er det let at blive inspireret til at fremstille noget til jul. Dækkeservietter, lyseduge samt mellemlægsservietter kan man jo altid bruge.

Her er billeder af lidt af det jeg har hæklet.




Disse dækkeserviet med stjernemønster har jeg hæklet med rødt bomuldsgarn nr. 8 og en hæklenål str. 2½. Mønsteret er fra Drops Garnstudie og kan findes her. I mønsteret findes en forklaring på, hvordan man øger størrelsen. Denne er forstørret så den passer som dækkeserviet. Meget pyntelig på en hvid dug.



Hvid stjerne hæklet i samme størrelse som den i opskriften.



Hearts Doily. Jeg syntes denne serviet var sød med de mange buttede hjerter. Den ville dog nok blive noget kønnere, hvis den blev stivet og spændt ud - så dem laver jeg ikke 12 af. :) Garnet er merceriseret bomuldsgarn fra Kvickly. Hæklenål nr. 2½. Mønsteret til den fandt jeg her (engelsk).



En mindre udgave af "Hearts Doily". Jeg har ændret en lille smule på mønsteret. Sød som lysedug eller glasserviet/mellemlægsserviet og behøver ikke spændes ud. Hæklet i merceriseret bomuld fra Kvickly.



Hearts Desire. Hæklet i bomuldsgarn nr 8 med hæklenål str 2½. Opskriften fandt jeg her (engelsk)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar